Go to FPL Homepage

News Releases

FPL da a conocer el primer sistema de almacenamiento de energía solar excedente en los EE. UU. que puede incrementar la producción de una planta de energía solar

- La tecnología a batería de vanguardia capta la energía excedente que generan los paneles solares cuando los rayos de sol son más intensos - Primera aplicación a gran escala de la nueva y prometedora tecnología en una planta de energía solar en los EE. UU.

Feb 9, 2018

CONDADO DESOTO, FL – Hoy, Florida Power & Light Company dio a conocer un nuevo sistema vanguardista de almacenamiento de energía solar excedente que, según se cree, será el primero en el condado que integra por completo la tecnología de almacenamiento en baterías con una importante planta de energía solar, de una forma que aumenta la producción general de energía de la planta.

Al incorporar esta nueva tecnología en el Centro de Energía Solar Citrus de FPL, una planta de energía solar construida en 2016, FPL espera incrementar por más de medio millón de kilovatios-hora al año la cantidad de energía solar que la planta puede suministrar a la red eléctrica.

“Cada día, trabajamos para desarrollar nuevas formas de proporcionarles un mejor servicio a nuestros clientes mediante innovaciones tecnológicas y mejoras en la eficiencia. Así es cómo continuamos marcando la norma para lograr que la energía limpia sea asequible, incluso mediante la construcción de las plantas de energía solar más económicas que cualquier otra. Ahora, con los avances en las tecnologías de almacenamiento de baterías, nos enfocamos en el próximo nivel”, dijo Eric Silagy, presidente y director ejecutivo de FPL, en un evento al que hoy asistieron líderes ambientales y comunitarios del Condado DeSoto. “Al aprovechar más energía solar de la misma planta de energía, esto tiene el potencial de reducir aún más el consumo de combustible fósil y ahorrarles a los clientes incluso más dinero en las cuentas de electricidad”.

El nuevo sistema tiene una capacidad de almacenamiento de 4,000 kilovatios/16,000 kilovatios-hora compuesto por múltiples baterías integradas en las operaciones del Centro de Energía Solar Citrus de FPL. Además, para permitir que la planta proporcione más energía solar a la red, el sistema de baterías es capaz de almacenar la energía y suministrarla a la red en otro momento.

Esta tecnología tiene el potencial de aprovechar millones de kilovatios-hora de energía solar al año que normalmente se perderían, así como de mejorar la previsibilidad de energía solar, la cual fluctúa de forma natural según la disponibilidad del sol. La mayor previsibilidad permite que FPL les suministre de forma más eficiente a otras plantas de energía solar y así ayude a los clientes a ahorrar en los costos de combustible.

El Centro de Energía Solar Citrus de FPL es una de las tres plantas de energía solar que FPL opera en el Condado DeSoto, Florida, una comunidad que alarde tener más paneles solares que residentes. Además del Centro de Energía Solar Citrus de FPL, el Condado DeSoto alberga la primera planta de energía solar, el centro de energía limpia de última generación de 25 megavatios de FPL en DeSoto, el cual fue el más grande de su tipo en la nación cuando se construyó en 2009, y el Centro de Energía Solar Wildflower de 74.5 megavatios de FPL, que entró en funcionamiento el 1 de enero de 2018.

FPL se encuentra en medio de una de las expansiones de energía solar más importantes del este de los EE. UU., con más de 520 megavatios — 3.5 millones de paneles solares nuevos— que se agregaron tan solo en los últimos dos años, y casi 300 megavatios más programados para entrar en servicio el 1 de marzo. De 2016 a 2023, FPL espera instalar un total de más de 10 millones de paneles solares. Estos avances continuarán mejorando el perfil de emisiones de carbono de FPL, el cual ya es aproximadamente un 30 por ciento más limpio que el promedio de la industria estadounidense.

Además, se espera que en conjunto, las ocho plantas de energía solar más recientes de FPL generen para sus clientes más de $100 millones en ahorros netos, por encima del costo de construcción. Inversiones como estas ayudan a FPL a mantener bajas tarifas a largo plazo para los clientes. Actualmente, la cuenta típica de un cliente residencial de 1,000-kWh de FPL es más baja de lo que era hace más de 10 años y aproximadamente un 25 por ciento más baja que el promedio estadounidense más reciente. (Las tarifas de FPL disminuyen de nuevo el 1 de marzo).

Cómo funciona el nuevo sistema de vanguardia
El nuevo sistema de almacenamiento de energía solar excedente que se dio a conocer hoy es la primera aplicación a gran escala de baterías “con acoplamiento en DC” en una planta de energía solar de los EE. UU. Ofrece las mismas ventajas que las demás instalaciones universales de almacenamiento de energía solar excedente, como la capacidad de almacenar energía y suministrarla a la red en otro momento. Una de las ventajas exclusivas de las baterías con acoplamiento en DC es la capacidad de aprovechar la energía extra que genera una planta cuando los rayos del sol son más intensos.

Durante estos períodos operativos óptimos, una planta solar puede generar más energía de la que sus inversores pueden procesar, lo que resulta en una pérdida inevitable de energía, o “recorte” de energía por parte del inversor. A diferencia de las demás baterías, el sistema con acoplamiento en DC puede captar esta energía extra recortada y, de este modo, incrementar la cantidad de energía que la planta suministra a la red.

La energía solar adicional y la mayor previsibilidad que ofrece el almacenamiento de las baterías pueden permitir que FPL suministre de forma más eficiente a otras plantas de energía solar y ayude a los clientes a ahorrar en los costos de combustible.

Durante varios años, FPL y otras empresas de NextEra Energy han investigado y probado las tecnologías de almacenamiento en baterías para estudiar los diferentes beneficios potenciales, desde la estabilización de la red hasta una mejor integración de energía solar. Actualmente, las empresas de NextEra Energy manejan alrededor de 130 megavatios de baterías con más de 100 megavatios-horas de capacidad de almacenamiento.

En 2016, FPL puso en servicio varios proyectos piloto de almacenamiento en baterías para evaluar diferentes aplicaciones en condiciones operativas reales. Actualmente, sistemas se están probando en el Centro para visitantes de Flamingo del Parque Nacional de los Everglades, el Centro de Tenis de Crandon de la isla Key Biscayne y en otros lugares del sur de la Florida. Los hallazgos de estos proyectos piloto se aplicarán en los planes futuros de FPL.

En virtud del acuerdo tarifario respaldado por defensa al consumidor del estado y aprobado por unanimidad en 2016 por la Comisión de Servicios Públicos de la Florida, FPL planea desarrollar 50 megavatios de almacenamiento en baterías en los próximos años.

Más información sobre la energía solar en la Florida y las inversiones de FPL en energía solar
La Florida ocupa el noveno puesto como recurso solar de la nación —la energía de los rayos solares— lo que la convierte en un lugar excelente para la energía solar. Siendo una de las empresas de servicios públicos más ecológicas del país, FPL proyecta que la energía solar superará la combinación de carbón y petróleo como un porcentaje de las fuentes de generación de electricidad de la empresa para el año 2020.

FPL ha estado estudiando y manejando la energía solar en la Florida por más de tres décadas. En 1984, FPL puso en funcionamiento su primera instalación de energía solar universal, una instalación fotovoltáica de 10 kilovatios en Miami que ayudó a los empleados de la empresa a adquirir experiencia con la tecnología emergente en ese momento. Con el transcurso de los años, FPL continuó evaluando y operando diferentes tecnologías de energía solar. En 2016, FPL se convirtió en la primera empresa en desarrollar energía solar rentable en la Florida, al aprovechar su energía comprada y los lugares con ventajas clave para completar tres plantas de energía solar de 74.5 megavatios, destinadas para producir ahorros netos para los clientes de FPL.

FPL es el mayor generador de energía solar en la Florida, dado que cuenta con 10 importantes plantas de energía solar y otras varias instalaciones de energía solar universal, que suman un total de más de 635 megavatios de capacidad, que incluyen:

  • Centro de Energía Solar Horizon de FPL, condados Alachua y Putnam
  • Centro de Energía Solar Coral Farms de FPL, Condado Putnam
  • Centro de Energía Solar Indian River de FPL, Condado Indian River
  • Centro de Energía Solar Wildflower de FPL, Condado DeSoto
  • Centro de Energía Solar Babcock Ranch de FPL, Condado Charlotte
  • Centro de Energía Solar Citrus de FPL, Condado DeSoto
  • Centro de Energía Solar Manatee de FPL, Condado Manatee
  • Centro de Energía Limpia de Nueva Generación Martin de FPL (generación híbrida con energía solar/gas natural), Condado Martin
  • Centro de Energía Solar de Nueva Generación DeSoto de FPL, Condado DeSoto
  • Centro de Energía Solar de Nueva Generación Space Coast de FPL, Condado Brevard
  • Circuito de Energía Solar de FPL en el autódromo Daytona International Speedway, Condado Volusia
  • Instalación de investigación de energía solar en FIU, Condado Miami-Dade
  • Varios sistemas FPL SolarNow en las comunidades locales

Además, el 1 de marzo de 2018 entrarán en funcionamiento otras cuatro nuevas plantas de energía solar:

  • Centro de Energía Solar Barefoot Bay de FPL, Condado Brevard
  • Centro de Energía Solar Blue Cypress de FPL, Condado Indian River
  • Centro de Energía Solar Hammock de FPL, Condado Hendry
  • Centro de Energía Solar Loggerhead de FPL, Condado St. Lucie

Además de lo anterior, FPL ha instalado sistemas de energía solar a pequeña escala en más de 100 escuelas y establecimientos educativos de la Florida. Para obtener más información, visite www.FPL.com/solar.

 

Florida Power & Light Company
Florida Power & Light Company es la tercera empresa de energía eléctrica más grande en los Estados Unidos, proporcionando servicio a casi 5 millones de cuentas de clientes, o un estimado de más de 10 millones de personas, en alrededor de casi la mitad del estado de la Florida. La cuenta típica de cliente residencial de 1,000-kWh de FPL es aproximadamente un 25 por ciento más baja que el último promedio nacional y, entre las más bajas de la nación. La fiabilidad del servicio de FPL es superior al 99.98 por ciento, y sus plantas de energía de uso altamente eficiente del combustible son de las más limpias entre todas las empresas de energía eléctrica del país. La compañía fue reconocida en 2017 como una de las empresas de servicio público más fiables de los EE.UU. por Market Strategies International por cuarto año consecutivo. Siendo un empleador líder en la Florida con aproximadamente 8,900 empleados, FPL es una subsidiaria de NextEra Energy, Inc. (NYSE: NEE), una compañía de energía limpia ampliamente reconocida por sus esfuerzos en lo referente a la sostenibilidad, la ética y la diversidad, y ha sido clasificada en el puesto N.º 1 entre las empresas de electricidad y gas en la lista Fortune de 2017 de las “Empresas más Admiradas del Mundo”. NextEra Energy también es la compañía matriz de NextEra Energy Resources, LLC, que, junto con sus entidades afiliadas, es una de las mayores generadoras de energía renovable eólica y solar del mundo. Para más información sobre las compañías de NextEra Energy, visite estos sitios de Internet: www.NextEraEnergy.com, www.FPL.com, www.NextEraEnergyResources.com.

 

Cautionary Statements and Risk Factors That May Affect Future Results

This news release contains “forward-looking statements” within the meaning of the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements are not statements of historical facts, but instead represent the current expectations of NextEra Energy, Inc. (NextEra Energy) and Florida Power & Light Company (FPL) regarding future operating results and other future events, many of which, by their nature, are inherently uncertain and outside of NextEra Energy’s and FPL’s control. Forward-looking statements in this news release include, among others, statements concerning future operating performance. In some cases, you can identify the forward-looking statements by words or phrases such as “will,” “may result,” “expect,” “anticipate,” “believe,” “intend,” “plan,” “seek,” “potential,” “projection,” “forecast,” “predict,” “goals,” “target,” “outlook,” “should,” “would” or similar words or expressions. You should not place undue reliance on these forward-looking statements, which are not a guarantee of future performance. The future results of NextEra Energy and FPL and their business and financial condition are subject to risks and uncertainties that could cause their actual results to differ materially from those expressed or implied in the forward-looking statements, or may require them to limit or eliminate certain operations. These risks and uncertainties include, but are not limited to, the following: effects of extensive regulation of NextEra Energy’s and FPL’s business operations; inability of NextEra Energy and FPL to recover in a timely manner any significant amount of costs, a return on certain assets or a reasonable return on invested capital through base rates, cost recovery clauses, other regulatory mechanisms or otherwise; impact of political, regulatory and economic factors on regulatory decisions important to NextEra Energy and FPL; disallowance of cost recovery by FPL based on a finding of imprudent use of derivative instruments; effect of any reductions or modifications to, or elimination of, governmental incentives or policies that support utility scale renewable energy projects of NextEra Energy Resources, LLC and its affiliated entities (NextEra Energy Resources) or the imposition of additional tax laws, policies or assessments on renewable energy; impact of new or revised laws, regulations, interpretations or other regulatory initiatives on NextEra Energy and FPL;; capital expenditures, increased operating costs and various liabilities attributable to environmental laws, regulations and other standards applicable to NextEra Energy and FPL; effects on NextEra Energy and FPL of federal or state laws or regulations mandating new or additional limits on the production of greenhouse gas emissions; exposure of NextEra Energy and FPL to significant and increasing compliance costs and substantial monetary penalties and other sanctions as a result of extensive federal regulation of their operations and businesses; effect on NextEra Energy and FPL of changes in tax laws, guidance or policies as well as in judgments and estimates used to determine tax-related asset and liability amounts; impact on NextEra Energy and FPL of adverse results of litigation; effect on NextEra Energy and FPL of failure to proceed with projects under development or inability to complete the construction of (or capital improvements to) electric generation, transmission and distribution facilities, gas infrastructure facilities or other facilities on schedule or within budget; impact on development and operating activities of NextEra Energy and FPL resulting from risks related to project siting, financing, construction, permitting, governmental approvals and the negotiation of project development agreements; risks involved in the operation and maintenance of electric generation, transmission and distribution facilities, gas infrastructure facilities and other facilities; effect on NextEra Energy and FPL of a lack of growth or slower growth in the number of customers or in customer usage; impact on NextEra Energy and FPL of severe weather and other weather conditions; threats of terrorism and catastrophic events that could result from terrorism, cyber attacks or other attempts to disrupt NextEra Energy’s and FPL’s business or the businesses of third parties; inability to obtain adequate insurance coverage for protection of NextEra Energy and FPL against significant losses and risk that insurance coverage does not provide protection against all significant losses; a prolonged period of low gas and oil prices could impact NextEra Energy Resources’ gas infrastructure business and cause NextEra Energy Resources to delay or cancel certain gas infrastructure projects and for certain existing projects to be impaired; risk to NextEra Energy Resources of increased operating costs resulting from unfavorable supply costs necessary to provide NextEra Energy Resources’ full energy and capacity requirement services; inability or failure by NextEra Energy Resources to manage properly or hedge effectively the commodity risk within its portfolio; effect of reductions in the liquidity of energy markets on NextEra Energy’s ability to manage operational risks; effectiveness of NextEra Energy’s and FPL’s risk management tools associated with their hedging and trading procedures to protect against significant losses, including the effect of unforeseen price variances from historical behavior; impact of unavailability or disruption of power transmission or commodity transportation facilities on sale and delivery of power or natural gas by FPL and NextEra Energy Resources; exposure of NextEra Energy and FPL to credit and performance risk from customers, hedging counterparties and vendors; failure of NextEra Energy or FPL counterparties to perform under derivative contracts or of requirement for NextEra Energy or FPL to post margin cash collateral under derivative contracts; failure or breach of NextEra Energy’s or FPL’s information technology systems; risks to NextEra Energy and FPL’s retail businesses from compromise of sensitive customer data; losses from volatility in the market values of derivative instruments and limited liquidity in OTC markets; impact of negative publicity; inability of NextEra Energy and FPL to maintain, negotiate or renegotiate acceptable franchise agreements with municipalities and counties in Florida; occurrence of work strikes or stoppages and increasing personnel costs; NextEra Energy’s ability to successfully identify, complete and integrate acquisitions, including the effect of increased competition for acquisitions; NextEra Energy Partners, LP’s (NEP’s) acquisitions may not be completed and, even if completed, NextEra Energy may not realize the anticipated benefits of any acquisitions; environmental, health and financial risks associated with NextEra Energy Resources’ and FPL’s ownership and operation of nuclear generation facilities; liability of NextEra Energy and FPL for significant retrospective assessments and/or retrospective insurance premiums in the event of an incident at certain nuclear generation facilities; increased operating and capital expenditures and/or result in reduced revenues at nuclear generation facilities of NextEra Energy or FPL resulting from orders or new regulations of the Nuclear Regulatory Commission; inability to operate any of NextEra Energy Resources’ or FPL’s owned nuclear generation units through the end of their respective operating licenses; effect of disruptions, uncertainty or volatility in the credit and capital markets on NextEra Energy’s and FPL’s ability to fund their liquidity and capital needs and meet their growth objectives; inability of NextEra Energy, FPL and NextEra Energy Capital Holdings, Inc. to maintain their current credit ratings; impairment of NextEra Energy’s and FPL’s liquidity from inability of credit providers to fund their credit commitments or to maintain their current credit ratings; poor market performance and other economic factors that could affect NextEra Energy’s defined benefit pension plan’s funded status; poor market performance and other risks to the asset values of NextEra Energy’s and FPL’s nuclear decommissioning funds; changes in market value and other risks to certain of NextEra Energy’s investments; effect of inability of NextEra Energy subsidiaries to pay upstream dividends or repay funds to NextEra Energy or of NextEra Energy’s performance under guarantees of subsidiary obligations on NextEra Energy’s ability to meet its financial obligations and to pay dividends on its common stock; the fact that the amount and timing of dividends payable on NextEra Energy’s common stock, as well as the dividend policy approved by NextEra Energy’s board of directors from time to time, and changes to that policy, are within the sole discretion of NextEra Energy’s board of directors and, if declared and paid, dividends may be in amounts that are less than might be expected by shareholders; NEP’s inability to access sources of capital on commercially reasonable terms could have an effect on its ability to consummate future acquisitions and on the value of NextEra Energy’s limited partner interest in NextEra Energy Operating Partners, LP; and effects of disruptions, uncertainty or volatility in the credit and capital markets on the market price of NextEra Energy’s common stock. NextEra Energy and FPL discuss these and other risks and uncertainties in their annual report on Form 10-K for the year ended December 31, 2016 and other SEC filings, and this news release should be read in conjunction with such SEC filings made through the date of this news release. The forward-looking statements made in this news release are made only as of the date of this news release and NextEra Energy and FPL undertake no obligation to update any forward-looking statements.

For further information: 561-694-4442 9 de febrero de 2018 @FPL_Newsroom


print email rss

Facebook Twitter YouTube